Wil jij ook blijven doorgroeien in je vak?

27-06-2019

Wil jij ook blijven doorgroeien in je vak?

Wij zoeken afgestudeerde vakidioten die de kunst van RVS Finish willen verfijnen in onze moderne werkplaats en op ons bedrijfsbureau.

RVS Finish – The finishing touch

14-02-2019

RVS Finish – The finishing touch

Ooit gestart met twee stralers en een bouwvakker, is RVS Finish inmiddels uitgegroeid tot een premium partner voor de nabehandeling van roestvrijstalen producten. Met de groei van de klantenkring, breidde het bedrijf ook haar kennis op het gebied van stralen, slijpen, cleanroom reinigen en assemblage rap uit. Driek Brouwers, bedrijfsleider bij RVS Finish én medewerker van het eerste uur is er duidelijk over: “Wij zijn de beste en dat willen we blijven: hét kenniscentrum in de Benelux op het gebied van nabehandeling van rvs.”

 

Investeren in kennis

Driek: “In de beginperiode van het bedrijf lag er weinig vast. Artikelbeheer, prijzen en levertijden, het liep zoals het uitkwam. Pas toen we daar afspraken over vastlegden, begonnen we te groeien. Ons kleine clubje ging uitbreiden, waardoor de noodzaak om ons bedrijfskundig te ontwikkelen ook groter werd.” Driek volgde bij SpartnerS een opleiding Bedrijfskunde. “Ik ging aan de slag met lean, waardestroomanalyse en ISO. Maar terwijl ik investeerde in mijn kennis, ontstond een gat tussen het managementteam en de rest van de organisatie. En ik vond het juist zo belangrijk om iedereen mee te krijgen.”

 

Urenfabriek

Afgelopen jaren heeft RVS veel geïnvesteerd, met als doel een beter rendement te behalen. “Wij zijn een urenfabriek, met een hele dunne marge. Zo hebben we geen marge op inkoop of op uitbesteden. We kunnen alleen marge behalen als we iets sneller doen dan we verwachten. Dat is voor ons de reden dat we investeren in ons bedrijfsproces en de machines goed inrichten. Want afgekeurde producten en onderhanden werk zijn slecht voor de winstmarge.”

 

KOP-training

Terwijl de omzet groeide, bleef de winst achter. Driek: “Juist op de werkvloer viel qua efficiëntie nog veel te winnen. We besloten daarom om ons bedrijfsbureau de KOP-training(Klantordergestuurd Plannen) te laten volgen.” Dat bedrijfsbureau, bestaande uit een productieleider, verkoop binnendienst, officemanager en Driek als bedrijfsleider, kan vervolgens haar kennis overdragen aan de rest van organisatie.

In de KOP-training staat resultaat door effectief plannen centraal. De training biedt medewerkers inzicht hoe ze betere resultaten kunnen halen door slimmer te werken. Driek: “Het is fijn om zo rechtstreeks een training te krijgen van SpartnerS adviseur Lars de Bonth. We zitten wekelijks bij elkaar en verdiepen onze kennis over bedrijfsprocessen, lean principes, onderhanden werk, werkstromen, doorlooptijden en begrippen als lean, push en pull en de invloed daarvan op de werkvloer.”

 

Leergeld

Het blijft niet bij kennis alleen: het geleerde wordt direct in de praktijk gebracht. Een paar voorbeelden. “Veel in deze training heeft met bewustwording te maken. In essentie betekent effectief plannen: houd de regie en laat je niet gek maken door de klant. Concreet: als een klant aanpassingen heeft, of meerwerk, dan hoort hij daarvoor te betalen. Maar dan moet je dat wel tijdig bespreekbaar maken. Doe je dat niet, dan laat je omzet liggen. Alles heeft een prijskaartje, logisch.”

Maar hoe zorg je daarvoor, voor die bewustwording? Driek illustreert het met een recent voorval: “Op onze afdeling Nabehandeling kwamen producten van een klant binnen die bij aanlevering al beschadigd waren. Toen we contact opnamen met de klant, gaf hij aan dat we het maar op moesten lossen. Over geld werd niet gesproken. Achteraf ging de klant niet akkoord met de extra kosten en wij hadden niets vastgelegd. Dat was dus duur leergeld. Maar de les is dat de voorman nu alles van de klant vooraf controleert. En dat heldere communicatie met de klant essentieel is.” Hoe was dat voor hem als bedrijfsleider, hij wil toch goede marges halen? Driek: “Inderdaad, toch heb ik me bewust op de achtergrond gehouden. Laat het maar een keer misgaan, dacht ik, in de hoop dat we deze fout nooit meer maken.”

 

Waar staat RVS Finish nu?

“Ons doel was om een scheiding van verkoop en productie door te voeren. Daarmee willen we voorkomen dat verkoop het bedrijf op de kop zet om een order erdoor te krijgen. Aan de andere kant moet de productieleider duidelijk zijn en ‘nee’ durven te zeggen bij spoedklussen. Daarin zijn we geslaagd: de communicatie tussen verkoop en productie verloopt prima. Vragen over meerwerk, wat betaalt de klant, hebben we capaciteit etcetera bespreken we vooraf. Hierdoor zijn we ook duidelijker naar de klant. We zijn veranderd van ‘Breng maar, lukt wel’, naar ‘Het kan, op onze voorwaarden’.”

Door een duidelijker taakscheiding is iedereen zich meer bewust geworden van het werk dat hij aanpakt. Driek daarover: “De regie houden over je eigen werk is zo belangrijk. Mensen beginnen dat nu in te zien. Ze durven te delegeren en feedback te vragen. Natuurlijk stuur en monitor ik daar wel in. De wekelijkse vergaderingen helpen daarbij.”

 

Convenant

Ook de communicatie binnen het managementteam heeft een drastische draai gemaakt. “Het ging er tussen ons soms fel aan toe! Dat geeft niet, als je iedereen in zijn waarde laat. We zijn heel open naar elkaar geweest in wat we ervaren. Uiteindelijk hebben we samen een convenant ondertekend: daarin staan afspraken omtrent gedrag en communicatie. Een prima instrument, waaraan iedereen zich houdt en waar we elkaar ook op aanspreken. Verder is de overlegstructuur aangepast. Zo starten we elk overleg met een ‘one-word-opening’ waarbij je in een woord vertelt hoe het met je gaat. De anderen kijken dan of ze daar iets mee kunnen. Ja, het menselijk aspect in ons bedrijf is sterk verbeterd.” Ook de rest van organisatie volgt het voorbeeld, en neemt deze werkwijze over.

 

Meer ruimte

RVS Finish is een van de bedrijven binnen de Bax-Groep. Driek: “Iedere bedrijfsleider binnen Bax doet wel iets met SpartnerS! Ik leer veel van de adviseurs, het zijn mensen waarmee ik goed kan communiceren. Ze zeggen waar het op staat, eerlijk en direct. Wat ik persoonlijk van ze heb geleerd is om mensen de ruimte te geven zichzelf te ontwikkelen. Dat was echt nodig, want ik hoorde en zag alles! Nu zit ik aan de andere kant van het pand, waardoor ik me minder met de operationele zaken bemoei. Dat is prettig, voor iedereen!”

 

“Door mensen ruimte te geven en zelf de regie te leren nemen, zijn we nu ook duidelijker naar de klant geworden!”

– Driek BrouwersBedrijfsleider RVS Finish

 

RVS Finish – Aanwezig op KempenTech 2018

05-06-2018

RVS Finish – Aanwezig op KempenTech 2018

Wij zijn aanwezig op KempenTech 2018 (8 en 9 juni)!
Benieuwd naar wie we zijn? En wat we doen? Bezoek onze stand en maak kennis met ons bedrijf. Wellicht ga jij bij ons aan de slag!

Fraaie gevel RVS Finish

17-05-2018

Fraaie gevel RVS Finish

Fraaie gevel geeft bedrijfspand RVS Finish meer uitstraling
De uitbouw van het bedrijfspand van RVS Finish -gevestigd in Bergeijk- vlakbij de Belgische grens, nadert haar voltooiing. De speciaal (voor een volledig overdekte expeditie) gerealiseerde luifel is zo goed als gereed. Daarnaast is het pand voorzien van nieuwe kozijnen en zijn de stenen gevels wit geschilderd. Het pand van RVS Finish oogt fris, prominent en uitnodigend. Een sfeer die de klant aan de binnenzijde van het pand al sinds jaar en dag ervaart. De uitstraling van buiten liep daarop nog wat achter. De ‘uitbouw’ is niet alleen uit esthetisch oogpunt gerealiseerd, maar sluit ook aan op de strategische lijn van het bedrijf. Deze is immers gericht op nog meer toegevoegde waarde richting klanten en het verstevigen van de positie binnen de markt. De rol en uitstraling van een ‘uitnodigend’ bedrijfspand mag hierin niet worden onderschat, volgens het management van RVS Finish.

Uitbreiding bedrijfspand

27-03-2018

Uitbreiding bedrijfspand

De uitbreiding van onze dienstenpakket vraagt om meer bewegingsruimte. De werkzaamheden omtrent de realisatie van een grote overkapping vorderen gestaag.

RVS Finish breidt dienstenpakket uit met automatisch stralen

13-03-2018

RVS Finish breidt dienstenpakket uit met automatisch stralen

RVS Finish -gevestigd in Bergeijk- vlakbij de Belgische grens, heeft haar dienstenpakket een nieuwe impuls gegeven. Het bedrijf excelleert al jaren op hoog niveau met betrekking tot het nabehandelen van RVS-producten en is continu bezig met het optimaliseren van processen en logistieke structuren en het verhogen van haar toegevoegde waarde richting klanten. Met de mogelijkheid om kleine producten automatisch te stralen, is RVS Finish nu echt geworden tot ‘one-stop-shopping’-partner.

 

Na het uitzetten van de strategische lijn voor het jaar 2018, wilde het management van het bedrijf snel spijkers met koppen slaan. De klantpropositie waarin RVS Finish stelt een Premium Partner voor haar klanten te willen zijn, kon nog beter en concreter worden ingevuld. Dat moest gebeuren door het realiseren van een speciale afdeling waar kleine producten volledig automatisch gestraald kunnen worden.

Het automatisch stralen van producten is met name geschikt voor kleine werkstukken. Ook worden doorlooptijden verkort en kan een constante hoge kwaliteit worden gegarandeerd.

De afdeling ‘automatisch stralen’ is inmiddels volledig operationeel en in gebruik. Met deze uitbreiding creëert RVS Finish nog meer toegevoegde waarde richting klanten en verstevigd het haar leidende positie binnen de markt op het gebied van het nabehandelen van RVS-producten.

 

Bron artikel : ALURVS | www.alurvs.nl

Dit noemen wij een perfecte match!

05-03-2018

Dit noemen wij een perfecte match!

Ook voor meiden Bravo`99 MA2, is perfectie de norm!

RVS Finish legt  focus op ontzorgen+

11-07-2017

RVS Finish legt focus op ontzorgen+

De vraag én het doel van de klant als uitgangspunt

 

Waarom kiest een klant voor RVS Finish? Hierop is geen eenduidig antwoord te geven. Simpelweg omdat al onze klanten -of beter gezegd onze partners- uniek zijn en ons telkens weer weten te vinden met hun specifieke vraagstuk. Wat we wel weten? Klanten willen geholpen worden, over de volle breedte. Aan ons de taak om daar concreet invulling aan te geven. Wat wil de klant bereiken? Wat is zijn doel? En wat kan onze rol daarin zijn? Ontzorgen is één, maar net een stapje verder is twee. Daar ligt de uitdaging, daar zien wij kansen en daar komt ons premium partnerschap het beste tot zijn recht.

Iedere order, een unieke order
Of het nu gaat om het verkrijgen van een eenvoudige uniforme finish of om het hoogwaardig polijsten van een halffabricaat, bij RVS Finish zien we iedere order, als een unieke order. ‘Laagdrempelig of juist ‘high tech’, in de kern exact hetzelfde. We vragen onszelf altijd af of het wellicht sneller, beter en anders kan én moet. We stellen vragen aan onze klanten en komen tegelijkertijd met de antwoorden. We brainstormen en filosoferen. Altijd samen met en voor onze klanten. ‘Samenwerken’, de spin in het web als het gaat om succes.

Digitale orderverwerking
Door processen te digitaliseren kan er veel tijd en dus geld bespaard worden. RVS Finish biedt haar klanten de mogelijkheid om te kiezen voor een complete digitale orderverwerking via XML, MKG en Supplydrive. Ook enkele leveranciers nemen deel aan dit proces. Ons uitgangspunt: digitaliseren om kosten te besparen, foutmarges te verkleinen en processen te versnellen.

Engineering, nabehandelen van RVS-producten en transport
Onze corebusiness is het nabehandelen van RVS-producten. We hebben op dat gebied alle expertise in huis. Dat maakt ons dan ook dé hoogwaardige partner voor het nabehandelen van RVS-producten. In de praktijk reiken onze werkzaamheden veel verder. We willen klanten optimaal bedienen, traditioneel gezien noemen we dat ontzorgen. Feit is dat ontzorgen een subjectief begrip is. Wij willen dat de klant ervaart dat hij op alle gebieden op ons terug kan vallen. Ook als het gaat om engineering of transport. De bewerking van producten is wat ons betreft slechts ‘een deel’ van het totale proces. Ontzorgen, ‘sit back and relax’, dat is wat ons betreft ontzorgen+. Meer doen dan de klant verwacht, maar wel altijd op de manier zoals het de klant past.

Over RVS Finish
RVS Finish excelleert al jaren op een extreem hoog niveau met betrekking tot het nabehandelen van RVS-producten. Het kwaliteitsniveau komt voort uit een combinatie van expertise en het gebruik van de meest geavanceerde machines en apparatuur. Naast een leidende marktpositie in het stralen van RVS-producten (Fine Finish®, glasparel en keramisch stralen), blinkt RVS Finish – letterlijk – uit in het polijsten, trommelen, korrelslijpen, borstelen, beitsen, passiveren en ontbramen van RVS-producten. Ook beschikt RVS Finish over de mogelijkheid onderdelen te assembleren tot complete halffabricaten of (eind)producten.

 

Driek Brouwers aan het woord<br>over uitbreiding slijpafdeling van RVS Finish

21-06-2017

Driek Brouwers aan het woord
over uitbreiding slijpafdeling van RVS Finish

Investeren in een specialisme – Een combinatie van mens en machine
Onze slijpafdeling vormt letterlijk het hart van ons bedrijf. Een lang en indrukwekkend middenpad, recht door onze bedrijfshal. Links en rechts van dit middenpad vind je aparte cabines voor verschillende bewerkingen. Het pand ‘mondt uit’ bij het machinepark van de slijpafdeling. Gezien onze productiecapaciteit en de te verwerken orders, spat de dynamiek van de slijpafdeling af.

Sterke positie in de markt – uitbreiding slijpafdeling
Als bedrijf wil je een sterke positie bekleden in de markt. Om op de gewenste positie te komen is investeren een absolute vereiste. We doen dat bij RVS Finish over de volle breedte. Dat bezorgt ons een sterke positie in de markt, maar veel belangrijk; op deze wijze behouden wij die sterke positie. Vanuit deze visie hebben we recent invulling gegeven aan de uitbreiding van onze slijpafdeling.

Investeren in mens en machine
Het machinepark van onze slijpafdeling is overal op ingericht: van gewone slijptollen tot volautomatische ontbraammachines van onze partner Q-fin. We beschikken over maar liefst drie F200 machines voor het ontbramen, slijpen en/of afronden van werkstukken van 10 mm tot 200 mm breed, één F200 XL speciaal voor het op hoge snelheid en met finish naar keuze slijpen van plaatdelen van 10-200 mm breed en één F1200 voor het nabewerken van plaatdelen tot 1200 mm breed. Deze machine is maar liefst vijf keer sneller dan vergelijkbare machines.

Investeren in een state-of-the-art machinepark, zodat je er zeker van bent, dat je -binnen de branche of marktsegment- jouw klanten optimaal kunt bedienen. We doen dat zoals gezegd over de volle breedte, met extra aandacht voor onze medewerkers. Iedere slijper op onze slijpafdeling werkt met een eigen slijpkap die het gelaat volledig beschermt en ze enkel 100% schone lucht laat inademen.

Ver vooruit
RVS Finish loopt ver vooruit op de binnen de branche geldende eisen en normeringen. Op deze manier behouden wij onze leidende positie in de markt.

Project i.s.m. Octatube – Kasteel Ruurlo toegangsbrug

24-03-2017

Project i.s.m. Octatube – Kasteel Ruurlo toegangsbrug

Mooi project i.s.m. Octatube – Kasteel Ruurlo toegangsbrug –
Volg het bewerkingsproces via onze LinkedIn-bedrijvenpagina